aL☢ Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 Сабж, но в этой теме будем обсуждать и выкладывать как скрипты, так и интересные команды, которые могут пригодиться в разработке мфр.Так же тут можно кидать ссылки на интересные буржуйские плагины, которые используют мвсе библиотеку. В этом будет главное отличие от темы предложений по составу МФР. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 (изменено) Последняя версия МВСЕ: https://github.com/Merzasphor/MWSE/releases/tag/v0.9.5-alpha.201501016 Описание некоторых функций: http://wiki.theassim...Functions_(MWSE) Список ванильных функций: http://www.uesp.net/...scommands.shtml Ооооочень полезная страничка рефакторинга опенМВ (формулы): https://wiki.openmw....?title=Research Полезные скрипты:1. Возврат ссылок из таргета игрока.2. Работа с надетой на игрока экипировкой.3. Работа с параметрами скилов. Cписок функций MWSE MenuTestShowSceneGraphStopCellTestTestCellsTestInteriorCellsTestModelsToggleAiToggleBordersToggleCollisionToggleCollisionBoxesToggleCollisionGridToggleDebugTextToggleGridToggleKillStatsToggleLoadFadeToggleMenusToggleScriptsToggleSkyToggleTextureStringToggleWaterToggleWireFrameToggleWorldxAddEffectXAddItemXAddSpellXAITravelXAndXArcCosXArcSinXArcTanXBitAndXBitNotXBitOrXBitXorXCastXContentListXCosXCreateArrayxCreateSpellXDegradXDeleteEffectxDeleteSpellXDistanceXDropXDropItemXEquipXEquipItemXExplodeSpellXFileReadFloatXFileReadLongXFileReadShortXFileReadStringXFileReadTextXFileRewindXFileSeekXFileWriteFloatXFileWriteLongXFileWriteShortXFileWriteStringXFileWriteTextXFirstItemXFirstNPCXFirstStaticXFloatsToLongXGetArrayValueXGetAttributeXGetBaseAcrobaticsXGetBaseAgiXGetBaseAlchemyXGetBaseAlterationXGetBaseArmorerXGetBaseAthleticsXGetBaseAttributeXGetBaseAxeXGetBaseBlockXGetBaseBluntWeaponXGetBaseConjurationXGetBaseDestructionxGetBaseEffectInfoXGetBaseEnchantXGetBaseEndXGetBaseGoldXGetBaseHandToHandXGetBaseHeavyArmorXGetBaseIDXGetBaseIllusionXGetBaseIntXGetBaseLightArmorXGetBaseLongBladeXGetBaseLucXGetBaseMarksmanXGetBaseMediumArmorXGetBaseMercantileXGetBaseMysticismXGetBasePerXGetBaseRestorationXGetBaseSecurityXGetBaseShortBladeXGetBaseSkillXGetBaseSneakXGetBaseSpeXGetBaseSpearXGetBaseSpeechcraftXGetBaseStrXGetBaseUnarmoredXGetBaseWilXGetChargeXGetClassXGetCombatXGetConditionXGetEffectInfoXGetEnchantXGetEnchantEffectInfoXGetEnchantInfoXGetEncumbxGetGlobalXGetGoldXGetGSxGetGSStringXGetLockLevelxGetMagicXGetMaxChargeXGetMaxConditionXGetMaxHealthXGetNameXGetOwnerXGetOwnerInfoXGetPCTargetXGetProgressLevelXGetProgressSkillXGetQualityXGetRefXGetServiceXGetSkillxGetSkillInfoXGetSpellXGetSpellEffectInfoXGetSpellEffectsXGetSpellInfoXGetTrapXGetValueXGetWeightXHasItemEquippedXHypotXInventoryXIsFemaleXIsProviderXIsTraderXIsTrainerXKeyPressedXLogMessageXLongToFloatsXMemLookXMessageFixXModAttributeXModProgressLevelXModProgressSkillXModServiceXMyCellIDXNextRefXNextStackXNotXOrXPCCellIDXPlaceXPositionXPositionCellXPowXRaddegXRandomFloatXRandomLongXRefIDXRefTypeXRemoveItemXRemoveSpellXSetArrayValuexSetBaseEffectInfoXSetBaseGoldXSetChargeXSetConditionxSetEffectInfoXSetEnchantInfoxSetGlobalXSetGoldXSetGSfloatXSetGSlongxSetGSStringxSetLevelXSetMaxChargeXSetMaxConditionxSetNameXSetNameXSetOwnerXSetProgressLevelXSetProgressSkillXSetQualityXSetRefXSetServicexSetSkillInfoxSetSpellInfoXSetSunriseSunsetXSetTrapXSetValueXSetWeatherAmbientXSetWeatherFogXSetWeatherScatteringXSetWeatherSkyXSetWeatherSunXSetWeightXShiftXSinXSpellListXSqrtXStartCombatXStringBuildXStringCompareXStringLengthXStringMatchXStringParseXTanXTextInputXTextInputAltXXorФункции MGE MGEAHammerKeyMGEAllowKeyMGEAUnhammerKeyMGEAutoFreeHookMGEBeginTexDrawMGEBufferedKeyDownMGEBufferedKeyUpMGECameraShakeZoomMGECancelWithHUDMGECancelWithMeshMGEChangeHUDEffectMGEChangeHUDTextureMGEDecreaseFogMGEDecreaseFogByMGEDefaultAmbientColourMGEDefaultClsColourMGEDefaultFogColourMGEDefaultHUDColourMGEDefaultSkyColourMGEDefaultSunColourMGEDefaultSunDirectionMGEDefaultSunTextureMGEDisableCameraShakeMGEDisableDistantLandMGEDisableEffectAsFullscreenShaderMGEDisableFogMGEDisableFPSCounterMGEDisableFullscreenShadersMGEDisableHUDMGEDisableMeshMGEDisableMouseMGEDisableShaderMGEDisableZoomMGEDisallowKeyMGEDontFreeHookMGEDrawTextToTextureMGEDrawTextureToTextureMGEEnableCameraShakeMGEEnableDistantLandMGEEnableFogMGEEnableFPSCounterMGEEnableFullscreenShadersMGEEnableHUDMGEEnableMeshMGEEnableMouseMGEEnableShaderMGEEnableZoomMGEEndManualLightingMGEEndTexDrawMGEFogZoomMGEFreeEffectMGEFreeHUDMGEFreeMeshMGEFreeTextureMGEFullscreenHUDMGEGetAmbientColourMGEGetClsColourMGEGetEyeVecMGEGetFogMGEGetFogColourMGEGetFPSMGEGetHeightMGEGetScreenRotationMGEGetSunColourMGEGetSunDirMGEGetVersionMGEGetWidthMGEGetZoomMGEHammerKeyMGEIncreaseFogMGEIncreaseFogByMGELoadEffectMGELoadHUDMGELoadMeshMGELoadTextureMGEManualLightingMGEManualMeshMGEMoveMeshMGEMoveMouseDownMGEMoveMouseLeftMGEMoveMouseRightMGEMoveMouseUpMGENIDChangeHUDEffectMGENIDChangeHUDTextureMGENIDDisableHUDMGENIDDisableMeshMGENIDEnableHUDMGENIDEnableMeshMGENIDFreeHUDMGENIDFreeMeshMGENIDFullscreenHUDMGENIDLoadHUDMGENIDLoadMeshMGENIDManualMeshMGENIDMoveMeshMGENIDPositionHUDMGENIDRotateMeshMGENIDScaleHUDMGENIDScaleMeshMGENIDSetMeshAngularVelocityMGENIDSetMeshEffectMGENIDSetMeshGrowthMGENIDSetMeshPositionMGENIDSetMeshRotationMGENIDSetMeshScaleMGENIDSetMeshTextureMGENIDSetMeshVelocityMGENIDUpdateMeshLightingMGENIDZeroMeshAngularVelocityMGENIDZeroMeshGrowthMGENIDZeroMeshVelocityMGEOutputDebugStringMGEOutputVersionStringMGEPauseVideoMGEPositionHUDMGEPushKeyMGEReleaseKeyMGEResumeVideoMGERewindVideoMGERotateMeshMGERotateScreenMGERotateScreenByMGEScaleHUDMGEScaleMeshMGEScreenSpinMGESeekVideoMGESetAmbientColourMGESetCameraShakeMagnitudeMGESetClsColourMGESetEffectTechniqueMGESetEffectVarFloatMGESetEffectVarLongMGESetEffectVarTextureMGESetEffectVarVectorMGESetFogMGESetFogColourMGESetHUDColourMGESetMeshAngularVelocityMGESetMeshEffectMGESetMeshGrowthMGESetMeshPositionMGESetMeshRotationMGESetMeshScaleMGESetMeshTextureMGESetMeshVelocityMGESetMouseSpeedDownMGESetMouseSpeedLeftMGESetMouseSpeedRightMGESetMouseSpeedUpMGESetScreenRot0MGESetScreenRot180MGESetScreenRot270MGESetScreenRot90MGESetScreenRotationMGESetSkyColourMGESetSunColourMGESetSunDirectionMGESetSunTextureMGESetTexDrawColourMGESetTexDrawOriginMGESetTexDrawScaleMGESetZoomMGEShaderSetFloatMGEShaderSetLongMGEShaderSetVectorMGEStopCameraShakeZoomMGEStopFogZoomMGEStopSpinSpinMGEStopVideoMGEStopZoomMGETakeBMPScreenShotMGETakeDDSScreenshotMGETakeJPEGScreenShotMGETakePNGScreenshotMGETakeScreenshotMGETapKeyMGEToggleFogMGEToggleFPSCounterMGEToggleFullscreenShadersMGEToggleZoomMGEUnhammerKeyMGEUpdateMeshLightingMGEUseEffectAsFullscreenShaderMGEWipeAllMGEWipeHUDElementsMGEWipeLoadedEffectsMGEWipeLoadedMeshesMGEWipeTexturesMGEWithHUDMGEWithMeshMGEZeroMeshAngularVelocityMGEZeroMeshGrowthMGEZeroMeshVelocityMGEZoomMGEZoomInMGEZoomInByMGEZoomOutMGEZoomOutBy Изменено 21 марта, 2017 пользователем cepoe Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 Например, эффект: 747, fRestMagicMultОпираясь на ресерч опенМВ:if resting, not waiting and does not have magic effect Stunted Magicka:magicka += fRestMagicMult * intelligenceВот так это влияет на восстановление магии при отдыхе (не ожидании). Из КСа:"748" "fRestMagicMult" 0.1500 Например, увеличивая это значение с 0.15, можно сделать плагин на ускоренное восстановление магии при отдыхе в зависимости от уровня навыка или чего-либо еще. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
raddimus Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 (изменено) Насчёт Advanced Bartering подумайте, интересная штука. Ну, и другие разработки qqqbbb и Greatness7. Изменено 20 января, 2017 пользователем raddimus Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 (изменено) Насчёт Advanced Bartering подумайте, интересная штука.пугает кол-во багов даже в твоей теме замеченных..А что он дает реально интересного? Торговцев в игре и так дофига. Над усложнением торговли работает Эл, скорее всего, это тоже сконфликтует. Ну, и другие разработки qqqbbb и Greatness7.я по другим форумам не лажу) но если че будет и правда интересное - можно рассмотреть или где-то адаптировать Изменено 20 января, 2017 пользователем cepoe Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
-=ChieF=- Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 Предлагаю довести до ума плагины про плавание в доспехах или с тяжелым рюкзаком - чтобы игрока тянуло на дно. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
morrow Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 http://www.fullrest.ru/forum/forum/216-adaptacija-i-perevod/Тот же Раддимус кучу плагинов под МВСЕ переводил и адаптировал, редактировал. Где-то есть баги, но куча интересных идей, можно прошерстить. Авось Радди сам вспомнит что там есть доделанного, годного и 100% рабочего. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
raddimus Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 http://www.fullrest....cija-i-perevod/Тот же Раддимус кучу плагинов под МВСЕ переводил и адаптировал, редактировал. Где-то есть баги, но куча интересных идей, можно прошерстить. Авось Радди сам вспомнит что там есть доделанного, годного и 100% рабочего. Не кучу, не помнит, не тестировал как следует.Что-то страшно полезное про контейнеры http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/44387/?Заменитель функций MWE -> MWSE, но надо адаптировать и перекраивать - там много всяких странностей, но меня очень радовало, что НИПы сбегаются со всей пещеры к обнаруженному персонажу, а не шинкуются по одному, применяют хамелеон, зелья и крадутся в темноте http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/28268/?Динамические ГМСТ от qqqbbb http://download.fliggerty.com/download-63-1076Посмотрите здесь http://www.mwmythicmods.com/MWE.htm#MWSE и здесь http://www.mwmythicmods.com/MWE.htm#MGEПодвиньтесь! http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/43119/?Погодомод от Свенга http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/44345/?НИПы ведут себя, как в том обливионе http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/43409/?Интерактивное блокирование, как в том же обливионе http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/43798/? Ну, и я что-то адаптировал там, да. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mortuus Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 (изменено) Предлагаю довести до ума плагины про плавание в доспехах или с тяжелым рюкзаком - чтобы игрока тянуло на дно.Это толстый троллинг? =)))видео убогое, но всё равно объясняет все изменения Изменено 20 января, 2017 пользователем mortuus Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
-=ChieF=- Опубликовано 20 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 20 января, 2017 (изменено) НИПы сбегаются со всей пещеры к обнаруженному персонажу, а не шинкуются по одному, применяют хамелеон, зелья и крадутся в темнотеОЧЕНЬ классный плаг. Сложность возрастает вполне ощутимо. Становится ценным навык подкрадывания и выпиливания врагов тихонько. А, еще там появляются зелья разные в инвентарях NPC, у них появляется стрелковое оружие, если ГГ левитирует или в недосягаемости и т.п.Интерактивное блокирование, как в том же обливионеА вот это отстой, даже не стоит рассматривать. Во-первых, навык блокирования становится полностью бессмысленным, во-вторых, никакого азарта нет - отбил атаку, отпустил кнопку, ударил врага, зажал кнопку. Омно.Это толстый троллинг? =)))Упс... Сорри, не смотрел ту тему :)Это был не троллинг.p.s. Кстати да, не смотрел тему, потому что "Аргонианское дыхание" совсем не отражает её суть. Я даже не подумал, что это плавание в целом. Вот "Swimming Enhanced" или "Expansion", как предложили - другое дело :) Изменено 20 января, 2017 пользователем -=ChieF=- Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
aL☢ Опубликовано 23 января, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 23 января, 2017 При помощи МВСЕ у оружия можно поменять его вес. Почему то казалось что еще можно прочность менять. Я ошибаюсь или нет? И что еще в параметрах брони и оружия можно поменять скриптами МВСЕ? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 23 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 января, 2017 Можно показатели прочности/зачарования (текущие и максимальные), веса, цены, качества девайсов (alchemical apparatus, lockpick, probe, and repair tool items) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 23 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 января, 2017 Коллеги, нужна помощь с разбором ГМСТ. Я по нашей корпоративной политике не могу тестить на работе) Цель работы: понять за что отвечают разные ГМСТ, определить степень их влияния на игру.Результат работы: расширение функционала сборки, добавление новых крутых плагинов. Я могу писать нужные скрипты и описывать методики.В общем, кто хочешь погрузиться в исследование - велкам) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 23 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 января, 2017 Динамические ГМСТ от qqqbbb http://download.flig...ownload-63-1076посмотрел.на энтузиазме чувак))Хорошие изменения для для плавания.Касательно боя, почерпнул инфо о том, что ГМСТ fCombatCriticalStrikeMult и fCombatKODamageMult влияют на урон. Очень классная штука для перков на вообружение и кулачный бой. Нужен тест Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mortuus Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 При помощи МВСЕ у оружия можно поменять его вес. Почему то казалось что еще можно прочность менять. Я ошибаюсь или нет? И что еще в параметрах брони и оружия можно поменять скриптами МВСЕ?Можно показатели прочности/зачарования (текущие и максимальные), веса, цены, качества девайсов (alchemical apparatus, lockpick, probe, and repair tool items)Мало полезно, из-за того, что меняет все копии объекта в мире. я так пытался улучшить ремонт, не вышло. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Ao3 Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 (изменено) Если уж дошли до использования МВСЕ, то есть один плагин и патч к нему, без которых, попробовав один раз поиграть с ними, больше не хочется браться за морр вообще. Да, он изменяет боёвку. Убирает промахи в упор, и от навыка владения оружием теперь зависит не вероятность попадания, а урон. И наконец-то добавляет адекватный реген маны. Плюс помимо этого - кучу ненужного, на мой взгляд, вроде спринта, инстант киллов из стелса, блокировки по нажатию кнопки, которой я так и не наловчился пользоваться. Хотя спринт прикольный. В общем - настоятельно рекомендую к рассмотрению. Даже будучи пртовником МВСЕ, потому что раньше видел под него только глючную сомнительность, благодаря этому моду изменил своё мнение. Изменено 24 января, 2017 пользователем Ao3 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
aL☢ Опубликовано 24 января, 2017 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 Как называется? Скачать смогу вечером только, а описание хочется почитать уже сейчас от автора) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 как можно быть противником МВСЕ?это как быть противником электричества) Мало полезно, из-за того, что меняет все копии объекта в мире. я так пытался улучшить ремонт, не вышло.Да, возвращать ссылку на конкретный экземпляр нельзя, только на класс объектов Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
raddimus Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 (изменено) Как называется? Скачать смогу вечером только, а описание хочется почитать уже сейчас от автора)Большой проект Morrowind Enhancements & Necessities (MEN) http://forums.bethso...of-men-project/Краткое описание из темы Action-based combatAction-based combat known from Oblivion/Skyrim instead of original hit and miss Morrowind system. This has been achieved by giving 100% hit chance for both player and enemies.Weapon skill progression affects damageWeapon skill progression now affects how much damage your attack deals instead of improving the hit chance (another feature from later TES games). To achieve this enemies receive damage resistance bonus appropriate to your weapon skill.Real-time blocking / Defensive stanceReal-time blocking instead of auto-blocking system. If you are not blocking than the block chance is lowered to 0. Pressing and holding the Sneak key grants you 100% chance to block the attack for 0.5s, and after that time the chance will be lowered according to your Block skill. This means that you need to time your blocks perfectly, by pressing the Sneak key at the right time (with default values practically as soon as you see enemy starting the attack). GMST changes that are part of this feature will also increase the chance for NPCs to block, so try to take advantage of the different strike angles if you find an enemy with very high block chance. Keeping the Sneak key pressed during combat is also useful even if you are not using shield because it allows you to regenerate Fatigue faster compared to running.Magicka regenerationWorks for both player and enemies. Fully customizable via config menu.SprintingSprinting feature known from Oblivion and Skyrim.AssassinationAssassination functionality for characters fighting with Short Blades (can be performed only on NPCs).Unarmed One-Hit KnockoutUnarmed One-Hit Knockout, known from Fallout series (can be performed only on NPCs).Charge and Air AttacksCharge (known from Skyrim) and Air Attacks (expanded vanilla mechanics) that increases Player's damage output and as a result - also increases chance for knocking out the enemy. The longer you sprint or jump with your weapon ready to hit the more devastating hit.Critical HitsCritical Hits for Player and enemies. Works during battles increasing base weapon damage x2 for 1 hit. Chance based on Agility attribute and weapon skill.Hand to Hand combatHand to Hand combat that works like in Oblivion. Both player and NPCs no longer need to knock-out opponent to deal real damage.Crime scene mechanicsCrime scene mechanics for Assassination, One-Hit Knockout and killing with fists - you need to escape from the crime scene undetected in order to not be reported. Different difficulty for knocking out and killing.Increased NPCs AlarmIncreased NPCs Alarm so they are more likely to call the guards (in some places this is completely broken in the vanilla game).Stepping backwards penaltiesStepping backwards reduces player's speed. You will no longer be able to run back at full speed attacking your enemies without penalties.Attack penaltiesKeeping the attack button pressed drains Fatigue, lowers the Sneak skill and makes you 50% more vulnerable to weapon damage, so you won't be able to keep the Power Attack ready infinitely and will be forced to use it more tactically or suffer consequences. This feature simulates that in the middle of your move you are more open to attacks.Armor based sneaking penaltiesWearing restrictive, bulky Medium or Heavy Armors will now bring a cumulative Sneak Penalty (up to 50 with full Heavy Armor set). This feature can be disabled via config menu.Time-of-Day and weather affects sneakingStealth/Sneaking enhancements and penalties based on weather and day time (works only in cells with weather/day/night cycle enabled). This feature can be disabled via config menu.Fatigue EffectsVision dimming (represents lack of oxygen going to your head and provides immersive notice about low Fatigue level) and vulnerability to weapon damage as Fatigue decreases. No jumping if you don't have enough Fatigue to make a jump.State-Based HealthYour Health will be recalculated every time you go to sleep. Rather than being based on your Endurance at the time of levelling up, your maximum Health gains per level will be applied retroactively based on your current base Endurance. This feature can be disabled via config and won't affect your character if you do so before going to sleep the first time with this mod enabled.GMST tweaksGMST tweaks that aims to improve combat experience. Among other things you can expect Fatigue system that works closer to how it behave in Oblivion (natural Fatigue recovery higher than Fatigue burn during running, higher cost for other actions with significantly higher natural recovery rate), with possible adjustments via in-game config menu. Most of these changes are experimental and are meant to be adjusted based on community feedback.Skill progression tweaksWith 100% hit rate from level 1 for both player and enemies as well as controllable blocks, skill progression for weapons and armours had to be slowed down. In most cases the progression is lowered to be one third of the original value. Altered Skill Progression Settings:Increased game difficultyGeneral game difficulty increased thanks to the above mentioned changes.Configuration menuRight after starting the game you will receive a note that you can equip to start the configuration menu, which allow you to adjust several features of this mod. Let me know if you want to see other stuff externalized here.Compatibility and install orderRead the readme fileRequired* Morrowind.esm* Tribunal.esm* Bloodmoon.esm* MGE XE 0.10.0 beta 9 or later AND Morrowind Script Extender (MWSE) - latest standalone beta version updated by MerzasphorPlease read how to use both programs together in this post. You need to update MWSE.dll that comes with latest MWSE with the version made by Merzasphor.* Morrowind Code Patch (MCP)- Game Formula Restoration (Restores some game mechanic formulas to make proper use of editable game settings)- Weapon resistance change (Enchanted weapons no longer bypass the Normal Weapon Resistance)- Prevent empty messages (Stops all empty message notifications from appearing)- DISABLED Toggle sneak - it conflicts with the blocking system* tes3cmd 0.37v or later (included in the package, used only to generate MEN_Combat_merged.esp)Recommended* Morrowind Acoustic Overhaul (MAO)- MAO_Base.esm (among other things adds combat related sounds)- MAO_Voice.esp (no more silence during combat, which in my opinion is very welcome addition, but the most important part of this plugin are breathing and heart beating sounds which will improve the immersion when using features of this mod, especially Sprinting).- MAO_ScriptExtender.esp (combat sounds for enemies and other features)* Changing Sneak button from Ctrl to Right Mouse Key will allow you to block attacks more efficiently thanks to the easier access. There is a reason why most modern RPGs has block key set like this. Equipment is still very important, so I recommend setting it to easy to reach button (for example Middle Mouse Button or Ctrl on keyboard).* Adjusting in-game difficulty via slider if you find changes made by this mod benefiting the player too much or the other way around. With this plugin each slider point changes enemy damage output by 10%. Let me know if you find difficulty value that works best with this mod.* Talky Morrowind- AttackSuspMode=0 (combat AI will be not stopped in menu mode, so the enemy continues slaughtering PC when you try drink potions etc.)- MKeepAiInventory=1 (as above)Like all things mentioned in 'Recommended' section Talky Morrowind is not needed, but some of its settings can improve the combat greatly in my opinion. Personally I set it to not pause the game during menu mode (other than options) and allow AI running. All other features including synthetic voices are disabled in my config. There are reports that Talky Morrowind can eat quite a few FPS, so feel free to ignore it if you have problems with game performance.InstallationIMPORTANT: Before using this mod you first need to generate MEN_Combat_merged.esp plugin that prepares weapons and spells to be compatible with this mod. In order to make it double click the MEN_Combat_merged.bat file. All ESM and ESP files located in 'Data Files' directory are scanned during this process, so you should move mods that you are not using somewhere else before starting the batch file - otherwise you will encounter error messages regarding missing resources in game.IMPORTANT: This plugin is already clean and should NOT be cleaned. Every GMST change is intentional, even those that have vanilla values and should not be cleaned out.1. Extract the archive into the Morrowind directory2. From the Morrowind Launcher, select Data Files and check the box next to the MEN_Combat.esp and MEN_Combat_merged.esp filesSave Games and updatingThis plugin will not invalidate your old saved games. If you save your game while this plugin is loaded, you may encounter error messages when you reload the saved game without the plugin. But you will be able to continue on with the original game.You can update to newer versions of this mod without worrying about your saves (simply ignore one time warning about different variable count when loading a save game that used older version of this mod).CreditsKudos (in alphabetical order)* Many thanks to abot for his modding articles and for helping me out with writing the batch file* Many thanks to Antares for Blocking reflex + Combat tweaks (unavailable on-line) which have been implemented in this plugin* Many thanks to Bethesda for creating Morrowind* Many thanks to BTB for Game Improvements mod, which inspired many GMST tweaks* Many thanks to CdCooley, FreshFish, AnthonyG, Fliggerty, Timeslip, Tp21, grmcdorman, Merzasphor for developing Morrowind Script Extender* Many thanks to Claviticus for Morrowind Script Checker tool (unavailable on-line)* Many thanks to Darknut for valuable feedback* Many thanks to Dave Humphrey for MWEdit* Many thanks to emptythe for Combat Experience - Depth Perception mod that inspired damage output manipulation through spell effects* Many thanks to Folks on Bethesda Softworks Forums and Morrowind Nexus for feedback and suggestions* Many thanks to GhanBuriGhan, Yacoby, melian, and Morrowind community for Morrowind Scripting for Dummies* Many thanks to Hitto for ACE Addons mods (Air Attack and Charge)* Many thanks to Hrnchamd for Morrowind Code Patch (MCP)* Many thanks to J.O.G for Enhanced Stealth mod (used his ideas for Assassination, day time, weather and armor sneaking penalties)* Many thanks to john.moonsugar for tes3cmd tool* Many thanks to julianross for ideas that are behind Blocking system and for feedback. I also used some of his descriptions from this topic* Many thanks to LDones & WDog for Armor Effects-WD mod that inspired armor Sneak penalties feature of this plugin* Many thanks to Merzasphor for expanding MWSE* Many thanks to Unofficial Elder Scrolls Pages (UESP) for information about Oblivion/Skyrim combat system* Many thanks to Morrowind Nexus for hosting* Many thanks to SGMonkey for hosting on Project Tamriel* Many thanks to Warrax for Fatigue Effects mod (used his idea for Fatigue vision dimming)* Many thanks to Wolvman for idea how much Fatigue should be burned during sprinting and GMST inspiration (Gratuitous Violence mod)* Many thanks to You for downloading this mod and reading the readme fileVersion historyVersion 0.9.9* Default GMST values for fatigue related stuff are now based on Oblivion implementation* Changes made to GMST values via config menu will be now correctly saved (they will no longer go back to default values after reloading)* Optimized main script как можно быть противником МВСЕ?это как быть противником электричества)Если как следует сделать факел и вытяжку, получается ненамного хуже, чем электричество! Изменено 24 января, 2017 пользователем raddimus Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 (изменено) Возврат уникальных ссылок на неписей и вообще ссылок на предмет в таргете: long target long itemID setx target to XGetPCTarget ifx (target) xSetRef target setx itemID to xRefID xMessageFix "Target: %s" itemID MessageBox "111111111111111111111111111111111" endif Изменено 24 января, 2017 пользователем cepoe Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 Если как следует сделать факел и вытяжку, получается ненамного хуже, чем электричество! только телевизор от этого не заработает) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mortuus Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 только телевизор от этого не заработает)Просто многие плагины под мвсе глючные. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 Просто многие плагины под мвсе глючные.так это ж не МВСЕ проблема, а плагинов, не? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Ao3 Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 (изменено) Большой проект Morrowind Enhancements & Necessities (MEN) http://forums.bethso...of-men-project/Краткое описание из темы Action-based combatAction-based combat known from Oblivion/Skyrim instead of original hit and miss Morrowind system. This has been achieved by giving 100% hit chance for both player and enemies.Weapon skill progression affects damageWeapon skill progression now affects how much damage your attack deals instead of improving the hit chance (another feature from later TES games). To achieve this enemies receive damage resistance bonus appropriate to your weapon skill.Real-time blocking / Defensive stanceReal-time blocking instead of auto-blocking system. If you are not blocking than the block chance is lowered to 0. Pressing and holding the Sneak key grants you 100% chance to block the attack for 0.5s, and after that time the chance will be lowered according to your Block skill. This means that you need to time your blocks perfectly, by pressing the Sneak key at the right time (with default values practically as soon as you see enemy starting the attack). GMST changes that are part of this feature will also increase the chance for NPCs to block, so try to take advantage of the different strike angles if you find an enemy with very high block chance. Keeping the Sneak key pressed during combat is also useful even if you are not using shield because it allows you to regenerate Fatigue faster compared to running.Magicka regenerationWorks for both player and enemies. Fully customizable via config menu.SprintingSprinting feature known from Oblivion and Skyrim.AssassinationAssassination functionality for characters fighting with Short Blades (can be performed only on NPCs).Unarmed One-Hit KnockoutUnarmed One-Hit Knockout, known from Fallout series (can be performed only on NPCs).Charge and Air AttacksCharge (known from Skyrim) and Air Attacks (expanded vanilla mechanics) that increases Player's damage output and as a result - also increases chance for knocking out the enemy. The longer you sprint or jump with your weapon ready to hit the more devastating hit.Critical HitsCritical Hits for Player and enemies. Works during battles increasing base weapon damage x2 for 1 hit. Chance based on Agility attribute and weapon skill.Hand to Hand combatHand to Hand combat that works like in Oblivion. Both player and NPCs no longer need to knock-out opponent to deal real damage.Crime scene mechanicsCrime scene mechanics for Assassination, One-Hit Knockout and killing with fists - you need to escape from the crime scene undetected in order to not be reported. Different difficulty for knocking out and killing.Increased NPCs AlarmIncreased NPCs Alarm so they are more likely to call the guards (in some places this is completely broken in the vanilla game).Stepping backwards penaltiesStepping backwards reduces player's speed. You will no longer be able to run back at full speed attacking your enemies without penalties.Attack penaltiesKeeping the attack button pressed drains Fatigue, lowers the Sneak skill and makes you 50% more vulnerable to weapon damage, so you won't be able to keep the Power Attack ready infinitely and will be forced to use it more tactically or suffer consequences. This feature simulates that in the middle of your move you are more open to attacks.Armor based sneaking penaltiesWearing restrictive, bulky Medium or Heavy Armors will now bring a cumulative Sneak Penalty (up to 50 with full Heavy Armor set). This feature can be disabled via config menu.Time-of-Day and weather affects sneakingStealth/Sneaking enhancements and penalties based on weather and day time (works only in cells with weather/day/night cycle enabled). This feature can be disabled via config menu.Fatigue EffectsVision dimming (represents lack of oxygen going to your head and provides immersive notice about low Fatigue level) and vulnerability to weapon damage as Fatigue decreases. No jumping if you don't have enough Fatigue to make a jump.State-Based HealthYour Health will be recalculated every time you go to sleep. Rather than being based on your Endurance at the time of levelling up, your maximum Health gains per level will be applied retroactively based on your current base Endurance. This feature can be disabled via config and won't affect your character if you do so before going to sleep the first time with this mod enabled.GMST tweaksGMST tweaks that aims to improve combat experience. Among other things you can expect Fatigue system that works closer to how it behave in Oblivion (natural Fatigue recovery higher than Fatigue burn during running, higher cost for other actions with significantly higher natural recovery rate), with possible adjustments via in-game config menu. Most of these changes are experimental and are meant to be adjusted based on community feedback.Skill progression tweaksWith 100% hit rate from level 1 for both player and enemies as well as controllable blocks, skill progression for weapons and armours had to be slowed down. In most cases the progression is lowered to be one third of the original value. Altered Skill Progression Settings:Increased game difficultyGeneral game difficulty increased thanks to the above mentioned changes.Configuration menuRight after starting the game you will receive a note that you can equip to start the configuration menu, which allow you to adjust several features of this mod. Let me know if you want to see other stuff externalized here.Compatibility and install orderRead the readme fileRequired* Morrowind.esm* Tribunal.esm* Bloodmoon.esm* MGE XE 0.10.0 beta 9 or later AND Morrowind Script Extender (MWSE) - latest standalone beta version updated by MerzasphorPlease read how to use both programs together in this post. You need to update MWSE.dll that comes with latest MWSE with the version made by Merzasphor.* Morrowind Code Patch (MCP)- Game Formula Restoration (Restores some game mechanic formulas to make proper use of editable game settings)- Weapon resistance change (Enchanted weapons no longer bypass the Normal Weapon Resistance)- Prevent empty messages (Stops all empty message notifications from appearing)- DISABLED Toggle sneak - it conflicts with the blocking system* tes3cmd 0.37v or later (included in the package, used only to generate MEN_Combat_merged.esp)Recommended* Morrowind Acoustic Overhaul (MAO)- MAO_Base.esm (among other things adds combat related sounds)- MAO_Voice.esp (no more silence during combat, which in my opinion is very welcome addition, but the most important part of this plugin are breathing and heart beating sounds which will improve the immersion when using features of this mod, especially Sprinting).- MAO_ScriptExtender.esp (combat sounds for enemies and other features)* Changing Sneak button from Ctrl to Right Mouse Key will allow you to block attacks more efficiently thanks to the easier access. There is a reason why most modern RPGs has block key set like this. Equipment is still very important, so I recommend setting it to easy to reach button (for example Middle Mouse Button or Ctrl on keyboard).* Adjusting in-game difficulty via slider if you find changes made by this mod benefiting the player too much or the other way around. With this plugin each slider point changes enemy damage output by 10%. Let me know if you find difficulty value that works best with this mod.* Talky Morrowind- AttackSuspMode=0 (combat AI will be not stopped in menu mode, so the enemy continues slaughtering PC when you try drink potions etc.)- MKeepAiInventory=1 (as above)Like all things mentioned in 'Recommended' section Talky Morrowind is not needed, but some of its settings can improve the combat greatly in my opinion. Personally I set it to not pause the game during menu mode (other than options) and allow AI running. All other features including synthetic voices are disabled in my config. There are reports that Talky Morrowind can eat quite a few FPS, so feel free to ignore it if you have problems with game performance.InstallationIMPORTANT: Before using this mod you first need to generate MEN_Combat_merged.esp plugin that prepares weapons and spells to be compatible with this mod. In order to make it double click the MEN_Combat_merged.bat file. All ESM and ESP files located in 'Data Files' directory are scanned during this process, so you should move mods that you are not using somewhere else before starting the batch file - otherwise you will encounter error messages regarding missing resources in game.IMPORTANT: This plugin is already clean and should NOT be cleaned. Every GMST change is intentional, even those that have vanilla values and should not be cleaned out.1. Extract the archive into the Morrowind directory2. From the Morrowind Launcher, select Data Files and check the box next to the MEN_Combat.esp and MEN_Combat_merged.esp filesSave Games and updatingThis plugin will not invalidate your old saved games. If you save your game while this plugin is loaded, you may encounter error messages when you reload the saved game without the plugin. But you will be able to continue on with the original game.You can update to newer versions of this mod without worrying about your saves (simply ignore one time warning about different variable count when loading a save game that used older version of this mod).CreditsKudos (in alphabetical order)* Many thanks to abot for his modding articles and for helping me out with writing the batch file* Many thanks to Antares for Blocking reflex + Combat tweaks (unavailable on-line) which have been implemented in this plugin* Many thanks to Bethesda for creating Morrowind* Many thanks to BTB for Game Improvements mod, which inspired many GMST tweaks* Many thanks to CdCooley, FreshFish, AnthonyG, Fliggerty, Timeslip, Tp21, grmcdorman, Merzasphor for developing Morrowind Script Extender* Many thanks to Claviticus for Morrowind Script Checker tool (unavailable on-line)* Many thanks to Darknut for valuable feedback* Many thanks to Dave Humphrey for MWEdit* Many thanks to emptythe for Combat Experience - Depth Perception mod that inspired damage output manipulation through spell effects* Many thanks to Folks on Bethesda Softworks Forums and Morrowind Nexus for feedback and suggestions* Many thanks to GhanBuriGhan, Yacoby, melian, and Morrowind community for Morrowind Scripting for Dummies* Many thanks to Hitto for ACE Addons mods (Air Attack and Charge)* Many thanks to Hrnchamd for Morrowind Code Patch (MCP)* Many thanks to J.O.G for Enhanced Stealth mod (used his ideas for Assassination, day time, weather and armor sneaking penalties)* Many thanks to john.moonsugar for tes3cmd tool* Many thanks to julianross for ideas that are behind Blocking system and for feedback. I also used some of his descriptions from this topic* Many thanks to LDones & WDog for Armor Effects-WD mod that inspired armor Sneak penalties feature of this plugin* Many thanks to Merzasphor for expanding MWSE* Many thanks to Unofficial Elder Scrolls Pages (UESP) for information about Oblivion/Skyrim combat system* Many thanks to Morrowind Nexus for hosting* Many thanks to SGMonkey for hosting on Project Tamriel* Many thanks to Warrax for Fatigue Effects mod (used his idea for Fatigue vision dimming)* Many thanks to Wolvman for idea how much Fatigue should be burned during sprinting and GMST inspiration (Gratuitous Violence mod)* Many thanks to You for downloading this mod and reading the readme fileVersion historyVersion 0.9.9* Default GMST values for fatigue related stuff are now based on Oblivion implementation* Changes made to GMST values via config menu will be now correctly saved (they will no longer go back to default values after reloading)* Optimized main script То что я выложил - только часть касающаяся боёвки, никаких "необходимостей". как можно быть противником МВСЕ?это как быть противником электричества) Не нравилась идея каждый раз игру через спец. утилиту запускать. Но поскольку в поздних версиях MGE встроенный MWSE работает на русском Морре, проблема отпала. Изменено 24 января, 2017 пользователем Ao3 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
usolo Опубликовано 24 января, 2017 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 января, 2017 Не нравилась идея каждый раз игру через спец. утилиту запускать. Но поскольку в поздних версиях MGE встроенный MWSE работает на русском Морре, проблема отпала.ааа. Видимо поэтому у многих так и осталось неприятие МВСЕ Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения