Melchior Опубликовано 17 июля, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 июля, 2014 As I strive to get all these exteriors completed (man this place is big!), I revisited the Mages' Guild campus on Dor Dalla where they are taking advantage of the warm Azurian weather with outdoor classes and training activities. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Марк К. Марцелл Опубликовано 17 июля, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 июля, 2014 Let me take you far away you'd like a holiday... Second screen reminds of Fable: TLC. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 17 июля, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 июля, 2014 I haven't actually played through Fable: TLC yet, though I have owned it for a while. Hopefully it's a fond association with the game! :D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 1 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 августа, 2014 I was messing around with the Magnate's palace this evening, trying to give it a grand appearance. I'm curious to see what people's thoughts are. The governmental, House Azura side of the Azura-worshipping Chimer here focus on the Dawn / Rising Sun aspect of the Lady. The majority of the priesthood focuses on both. While the Erudites focus on her Dusk aspect. So the palace will have gold highlights, rising sun motifs, etc. Though they do still recognize the dusk aspect in such things as the dichotomy of the vegetation around the palace. Not that I've implemented much of this yet, it's just to give you some background.Palace 01 DayPalace 01 NightPalace 02 DayPalace 02 NightI also had the strangest feeling that I was being watched while I walked around the city. Looking up, I saw that Winged Twilights had descended upon the city.Also, on my poor laptop, it's amazing how much smoother it runs on only 5 cells of distant land in MGEXE. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Цернон Опубликовано 1 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 августа, 2014 I suppose palace decorations are not in harmony with the overall style and look ugly. It seems necessary to change texture/ or remove them at all. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 1 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 августа, 2014 Thanks for the critique! I wasn't sure if they looked a bit too gaudy. I wanted something for the palace to make it look less like just another building in Mournhold. Do you have any suggestions? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Цернон Опубликовано 1 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 1 августа, 2014 Do you have any suggestions?may be you can use another decorations: columns, towers, spires, for example. Or retexture this decorative element to be made of stone. Or try to decorate palace like a mournhold temple. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Вевик Опубликовано 2 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 августа, 2014 Great suns!Can't wait for start working at new Lyithian texture set. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 2 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 августа, 2014 may be you can use another decorations: columns, towers, spires, for example. Or retexture this decorative element to be made of stone. Or try to decorate palace like a mournhold temple.Thanks for the suggestion, I'll look into it. Great suns!Can't wait for start working at new Lyithian texture set.Thanks! And hopefully not dreadfully longer. I have been making decent progress recently. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Марк К. Марцелл Опубликовано 2 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 2 августа, 2014 (изменено) Just few thoughts about dawn and dusk worship aspect in leveldesign:Balcony - the most beautiful dawn/dusk panorama/panoramas on the islands? MGE XE - unique shadow patterns / figures on pavement or wall in the beginning / at the end of the day? I wasn't sure if they looked a bit too gaudy.Yup. A bit too gaudi Изменено 2 августа, 2014 пользователем Марк К. Марцелл Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 3 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 3 августа, 2014 Just few thoughts about dawn and dusk worship aspect in leveldesign:Balcony - the most beautiful dawn/dusk panorama/panoramas on the islands? MGE XE - unique shadow patterns / figures on pavement or wall in the beginning / at the end of the day?Oh my, I had never even considered playing with shadows like that... I think I will absolutely have to do so. Fantastic suggestion! I have been working on some areas which provide good views. The Shrine to Boethiah is on a mountain side and commands a view over the isles of dusk. And you should be able to see Azura City from there too. I'll make sure that the Temple of Azura has some balconies too, since it is the highest structure in the isles. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 16 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 16 августа, 2014 (изменено) Shout out to Tyddyner, WHO Suggested I Replace the Azura statuette in the Ancestor Shrine with something less intricate. So I just got around to making A New model and texture for it loosely based on the Sketch Made TYD. Screenshot Изменено 16 августа, 2014 пользователем Melchior Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Вевик Опубликовано 17 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 августа, 2014 WOWSo tribalisticVery primitiveMuch atmosphericWOWLike your work on in this aspect, M.D.! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 17 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 августа, 2014 WOWSo tribalisticVery primitiveMuch atmosphericWOWLike your work on in this aspect, M.D.! Finalizing some of the lower slopes of Starmount. 01 02 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Марк К. Марцелл Опубликовано 17 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 августа, 2014 Shout out to Tyddyner, WHO Suggested I Replace the Azura statuette in the Ancestor Shrine with something less intricate. So I just got around to making A New model and texture for it loosely based on the Sketch Made TYD. ScreenshotThe idea is great. The ansestor shrine also looks charming and cosy. That's a thing should be in every Dunmer home on Vvardenfell. But what the basket is for? Finalizing some of the lower slopes of Starmount. 01 02Cool. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 17 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 17 августа, 2014 The idea is great. The ansestor shrine also looks charming and cosy. That's a thing should be in every Dunmer home on Vvardenfell. But what the basket is for? Agreed, they should definitely be around more than they are! (which is basically not at all). The basket is simply the backdrop, just for appearances. :) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 27 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 27 августа, 2014 Messing around with a few new items to give the interiors some more life. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 28 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 августа, 2014 Here's another type of item. I want people to find something new, useful, and enjoyable to use on their travels within and beyond Lyithdonea. So I'm going to work on a new variety of potions. This was pretty fun to model and texture, and I got to say that it does really well in the light. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Николай Ставрогин Опубликовано 28 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 августа, 2014 Absolutely love it, especially this nice bakery on previous screenshot. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Марк К. Марцелл Опубликовано 28 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 августа, 2014 (изменено) Messing around with a few new items to give the interiors some more life.The problem with these glass screens is that master had to cut a piece of 64 round elements of glass to make them. This is normal when stained glass for windows is created. But, while making a screen it is much easier to change wooden frame, than all these colorful circles. I understand you've just changed texture, and it is maybe impossible to find correct radius of circles for this vanilla model without changing it. But these screens aren't good enough for your mod i think. Here's another type of item. I want people to find something new, useful, and enjoyable to use on their travels within and beyond Lyithdonea. So I'm going to work on a new variety of potions. This was pretty fun to model and texture, and I got to say that it does really well in the light.Very nice bottles. Изменено 28 августа, 2014 пользователем Марк К. Марцелл Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dun Dram Опубликовано 28 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 28 августа, 2014 The problem with these glass screens is that master had to cut a piece of 64 round elements of glass to make them.But it can be not glass, but some kind of resin. Or some kind of dyed organic membrane. As it is usual in Morrowind.But yes, UV mapping must probably be ajusted to not to break this round glasses and frames. It is not hard to adjust in mesh. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Melchior Опубликовано 29 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 29 августа, 2014 Absolutely love it, especially this nice bakery on previous screenshot.Thanks!The problem with these glass screens is that master had to cut a piece of 64 round elements of glass to make them. This is normal when stained glass for windows is created. But, while making a screen it is much easier to change wooden frame, than all these colorful circles. I understand you've just changed texture, and it is maybe impossible to find correct radius of circles for this vanilla model without changing it. But these screens aren't good enough for your mod i think.I agree that the UV and/or model need to be tweaked so that the circles are not cut off, and that's a very easy change for me to make. Thanks for pointing it out!But it can be not glass, but some kind of resin. Or some kind of dyed organic membrane. As it is usual in Morrowind.But yes, UV mapping must probably be ajusted to not to break this round glasses and frames. It is not hard to adjust in mesh.Thanks, I'll definitely be making that modification. I'll post a picture here when I do so to give you guys some satisfaction! :D There! I also fixed up the UV on the wood frame itself. But that might be hard to see in the pictures. The multiposting (writing more then one post one after another, if less than three days have past from the first post) is forbidden by the Fullrest rules. If you wish to add something - edit the previous post. Cernon Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Марк К. Марцелл Опубликовано 30 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 30 августа, 2014 (изменено) There! I also fixed up the UV on the wood frame itself. But that might be hard to see in the pictures.Thanks, I'm satisfied )) Изменено 30 августа, 2014 пользователем Марк К. Марцелл Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Квантовый раб Отаку Опубликовано 31 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 31 августа, 2014 (изменено) Мельхиор проект в одиночку тащит ?Скрины бы в .jpg формате... Is Melchior forcing this project alone?I wish screenshots to be in .jpg format ... Изменено 31 августа, 2014 пользователем Цернон translation Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
aL☢ Опубликовано 31 августа, 2014 Жалоба Поделиться Опубликовано 31 августа, 2014 (изменено) Мельхиор проект в одиночку тащит ?Скрины бы в .jpg формате... В одиночку.Отличный формат и сейчас. AloneIt is an exellent format even now Изменено 31 августа, 2014 пользователем Цернон translating Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Для публикации сообщений создайте учётную запись или авторизуйтесь
Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий
Создать учетную запись
Зарегистрируйте новую учётную запись в нашем сообществе. Это очень просто!
Регистрация нового пользователяВойти
Уже есть аккаунт? Войти в систему.
Войти