Перейти к содержанию

Поиск плагинов


Рекомендуемые сообщения

Неа, к этому комплекту шапки не сделали.

Жалко, а что-то подходящее не видел? Так комплект охота, но просить "на заказ" совести не хватает с этим...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это ж скайримский, а мне б морровиндский.

Лол совсем плохой стал.

Изменено пользователем Grim Reaper
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

 

Это ж скайримский, а мне б морровиндский.

Изменено пользователем Stainaz
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это же по Морровинду раздел. А клавиши можно добавлять через MGE. Правда, что через него можно делать, кроме изменения графики и скриншотов?

Изменено пользователем **ALEX**
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это же по Морровинду раздел. А клавиши можно добавлять через MGE. Правда, что через него можно делать, кроме изменения графики и скриншотов?

Включать / отключать функции. Траву, тени, удалённые объекты, например.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А клавиши можно добавлять через MGE.

 

Спасибо, почитал. Это, видимо, все-таки не совсем то, что хотелось бы. Например, десяток заклинаний на клавиши или комбинации клавиш подвесить вряд ли получится таким способом.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это же по Морровинду раздел. А клавиши можно добавлять через MGE. Правда, что через него можно делать, кроме изменения графики и скриншотов?

Включать / отключать функции. Траву, тени, удалённые объекты, например.

+ менять угол обзора (FOV) прямо в игре, переключать музыкальные треки, выключать музыку, включать\выключать шейдеры и счётчик фпс и проч.

 

Спасибо, почитал. Это, видимо, все-таки не совсем то, что хотелось бы. Например, десяток заклинаний на клавиши или комбинации клавиш подвесить вряд ли получится таким способом.

Нет, не выйдет.

Заклинания можно повесить на цифры (1...9) нажатием клавиши F1. Переключать заклинания можно клавишами "-" (предыдущее) и "=" (следующее). Оружие – "[" и "]".

Заклинания на другие клавиши никак не развесить, вроде бы. Тем более с комбинациями клавиш. Чай не мморпг какая-нибудь.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

+ менять угол обзора (FOV) прямо в игре, переключать музыкальные треки, выключать музыку, включать\выключать шейдеры и счётчик фпс и проч.
Плюс торговаться в меню торговли.

Плюс назначать на любые клавиши триггеры (то бишь комбинации клавиш), или функции удерживания либо повторения любой отдельной клавиши. Плюс вводить консольные команды.

Плюс просто переназначать кнопки.

Изменено пользователем Dun Dram
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...

хочется найти плагин для того чтобы нормально играть с гейпадом, хотя сомневаюсь что такие существуют

 

тут ведь нужно не только включить кнопку "взять все", но и организовать перемещение по инвентарю без мыши

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это скорее сюда, там я давал ссылку на настройку мыши.

 

P.S. А плагин всё таки есть, там несколько готовых конфигов JoyToKey и Xpader.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...

У кого нибудь есть последняя версия Texture Fix? - 2.0

Не могу зайти в файловый архив на планете....

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У кого нибудь есть последняя версия Texture Fix? - 2.0

Не могу зайти в файловый архив на планете....

http://mw.modhistory.com/download-90-10353

А планета уже того.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"И лишь на третий день индеец Зоркий Глаз заметил, что крыши-то у сарая нет."

 

Где-то видел ретекстур телваннийских магических кристаллов в бледно-зеленом цвете. Хоть убей не могу вспомнить где. Any ideas?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Плюс торговаться в меню торговли.

Плюс назначать на любые клавиши триггеры (то бишь комбинации клавиш), или функции удерживания либо повторения любой отдельной клавиши. Плюс вводить консольные команды.

Плюс просто переназначать кнопки.

Можно подробнее или ссылочку на мануал? Самому разобраться не удалось.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Можно подробнее или ссылочку на мануал? Самому разобраться не удалось.
Это в старом редме было, но в новых версиях вроде редме к MGE уже не кладут... В интернете не видел каких-либо подробных описаний.

Вообще не знаю, из MGE XE кучу всего полезного выкинули, может и эти функции уже не работают.

 

Но на всякий случай скопирую из редме информацию сюда (на английском):

 

 

The macro editor

 

The behaviour when using a press type macro to press a key that has another macro attached to it is undefined.

Whever the second macro gets fired or not depends on the keys involved and the exact types of macros. In general

Hammer2, AHammer2 and Press2 macros will cause macros attached to the pressed keys to fire.

 

Click the launch macro editor button to launch the macro editor proper. It has 3 separate modes; choose macro,

edit macro and edit trigger. You can tell which it's in by the forms title.

 

In the choose macro mode:

Use the onscreen keyboard to choose a key to edit the macro of. Keys that are green already have macros

assigned. If you wish to edit a trigger instead of a macro then select the trigger number from the triggers

combobox. Use the x button to close down the form - the save and cancel buttons are for saving changes to

individual macros.

 

In trigger edit mode:

Triggers will tap a combination of keys once every set number of seconds. In edit trigger mode click on each key

you want tapped. Selected ones will turn green, click again to cancel. The number in the trigger time delay box

is the number of seconds between each time the trigger is fired. If it is 0 the trigger is disabled. The trigger enabled

box sets whether the trigger is enabled or disabled by default. Click save to save changes or cancel to discard them.

 

In macro edit mode:

Select the macro type first with the macro type combo box. Changing this will undo any changes since you last

saved the macro. Use save to save changes and cancel to cancel them. Note that cancel doesn't undo any changes

made to the macro type

 

Macros bind effects to single keys. There are 6 main types:

'console' macros enter a console command. Console1 will open and close the console, Console2 wont

'hammer' macros repeatedly tap set keys. Hammer1 hammers keys while the macro key is held down. Hammer2

begins hammering keys, but doesn't stop until an Unhammer macro is used.

'Ahammer' macros behave in the same way as hammer macros, but are 1 frame out of phase. In this way it's possible

to create macros that tap alternate keys extreamly quickely.

'press' macros hold keys down. Press1 holds other keys down while the macro key is held down. Press2 presses

keys and doesn't release them until an Unpress macro is used.

'Trigger' macros enable and disable triggers. Start trigger enables one, End trigger ends one. You cant enable

triggers with a time interval of 0.

'Function' macros have miscellaneous effects. At the moment, only graphics functions are available.

 

For console macros, use the keyboard to enter the macro, and the clear console command button to clear it. An

indication is given of the number of keystate changes you have entered so far, but not of what you are typing in.

You can type your own messages into the command description box. There are 3 options on the bottom left that

modify how key presses are handled. For example, to enter fgHjk, set it to tap, click f and g, then set it to down,

click a shift key, set it to tap and click h, set it to up and then click the same shift key, then set it to tap for j and k.

It's a bit long winded, but windows scancodes don't differentiate between some keys that direct input does, so it was

a choice between this or using managed direct x. This method is also much more convenient for other macro types.

 

For hammer and press type macros, click on each key you want effected by the macro. Unhammer and Unpress will

only effect the selected keys, not every key currently being hammered/pressed.

 

For trigger type macros, all you need to select is the trigger number that it will effect

 

For function macros all you need to select is the function that will be fired. See macro functions for the complete list.

 

 

The key remapper

 

This utility allows you to remap any key on your keyboard. (With one execption - no key can be remapped to 'esc') Multiple keys can be remapped to the same key, but 1 key cannot be remapped to multiple other keys. (Use the normal macro editor for that.)

 

When first opened, keys which have not been remapped are displayed in grey. Remapped keys are displayed in green. Click on a key to remap it. If the key is already remapped, the key it is remapped to will be highlighted in red. Now push any key on the keyboard to remap the key to that key.

 

These remappings are applied before normal macros. If you remap 'z' to 'x', and have a take screenshot function attached to 'z' then hitting x will trigger it.

 

 

Macro functions

 

These are the functions which can be binded to keys in the macro editor. Note that if you change options like fog or texture filters in this way, the changes you make will not be saved for the next time you start morrowind.

 

Take screenshot:

Takes a screenshot and saves it to MGE Screenshot xx.bmp, where xx is a unique number. This isn't the normal morrowind screenshot function - you are able to take antialiased screenshots, and can take screenshots even if you unchecked the 'create lockable backbuffer' option or have disabled screenshots in the ini file. You can also take screenshots where you wouldn't normally - movies, menus etc. The main disadvantage is trying to take screenshots in windowed mode; the whole desktop will get captured, and you must have a window size equal to or greater than your desktop size.

 

Toggle fog:

Does what it says on the box. Fog goes on, fog goes off. Unless you've used fps optimizer to double the maximum view distance, don't turn fog off. It makes morrowind look awful.

 

Cycle scale filter:

Cycles the filter used to perform magnification and minification operations on textures. This cycles through all 5 filters regardless of what your graphics card supports, but in the event you try setting an unsupported filter DX should automatically set a linear filter.

 

Cycle mip filter:

Cycles the filter used in mip mapping.

 

Cycle fog mode:

Cycles between the 3 available fog modes

 

Toggle shading:

Switches between flat and normal (gaussian) shading. As with fog, there is generally no reason to use flat shading.

 

Toggle antialiasing:

This toggles fullscreen antialiasing. Note that you can't use this to enable antialiasing if it was originally disabled.

 

Cycle filter level:

Cycles the anisotropic filtering level (Between off, 2x, 4x, 8x and 16x)

 

Toggle zoom:

Toggles zoom mode on and off

 

Increase/decrease zoom:

These functions control the level of zoom. Unlike other functions you can just hold a key down instead of having to press it repeatedly.

 

Rotate screen:

Rotates the screen in 90 degree steps.

 

Toggle messages:

Turns the fps counter and status messages on and off

 

Show last message:

The last status message to be displayed gets shown again for another two seconds. If you use this before any status text has been set it will display MGE version information.

 

Toggle HW shader:

This toggles the currently selected fullscreen shader effect on and off. You can use this function regardless of the initial setting of the HW shader option.

 

Toggle highlights:

Toggles specular highlighting on and off. You can use this function regardless of the initial setting of the specular

highlighs option.

 

Toggle fps counter:

This toggles MGE's fps counter on and off

 

Increase/decrease fogging:

You can use these to control the amount of fogging that morrowind uses. Decreasing the fog allows you to see further.

 

Toggle alt combat:

This switches between the standard combat controls and a daggerfall style system. Using the daggerfall controls, holding down the left mouse button stops you from moving. You then move the mouse side to side to make slashing attacks, up and down for piercing attacks and diagonally to make hacking attacks. This form of combat is not compatable with combat enhanced, and you must check the 'allow alternate combat controls' box on the input tab for this to work.

 

Delete autosave/quicksave:

These two functions can be used to delete the autosave or quicksave file from within morrowind. Apparently, save files can become corrupted if you repeatedly save to them, so you can use this to delete the files and start a new one.

 

Toggle AA fix:

Toggles the AA colour fix on and off.

 

Increase/Decrease view:

Use these macros to alter Morrowinds view distace. These macros let you set view distance to both above and below morrowinds normal range.

 

Increase/Decrease AI:

Use these macros to alter morrowinds AI distance.

 

Increase/Decrease mipmap LOD:

Use these macros to alter the level of detail at which mipmapped textures are drawn.

 

Toggle crosshair:

This simply toggle the crosshair on and off.

 

Next music track:

Stops the currently playing music track and begins playing the next one.

 

Disable music:

Immediately cuts the music. It is not currently possible to re-enable music with macros. You must increase the music volume in morrowinds options menu.

 

Haggle more/less:

These functions let you increase or decrease the amount of gold you are offering when buying stuff from merchants. They behave a bit weirdly if you cross 0 with them, and using them outside of barter menus may have weird effects.

 

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Подскажите есть ли на морровинд плагин наподобие Oblivion XP?

На данный момент -- нет. Но Вы можете окунуться в чудесный мир скриптинга и подарить сообществу такой мод, дерзайте)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Подскажите пожалуйста плагин, в котором поножи(а именно: кожи нетча, северные меховые, костяные и тд) закрывают колени(там как бы поножи с наколенниками, как, например, железные, стальные). Раньше такой плагин был, играл года 2 назад. Что это за плагин? А то герой, "весь в броне" и с голыми коленками - это вообще фэйл.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Поверьте, это наилучший вариант по вашей просьбе. Если были другие доспехи, то это уже реплейсер, коих немало, и тут уже будет вопрос, какой именно вам нужен.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Поверьте, это наилучший вариант по вашей просьбе. Если были другие доспехи, то это уже реплейсер, коих немало, и тут уже будет вопрос, какой именно вам нужен.

 

 

"это наилучший вариант"

это вообще не то. смысл в этих тряпках? так можно и нижнюю одежду в тон подобрать.

 

"по вашей просьбе"

в моей просьбе описывается наличие наколенников, а не их отсутствие. написано же как стальные, например.

 

"Если были другие доспехи"

поножи кожи нетча и северные меховые(и все остальные легкие, тк использовал только этот класс). по текстурам такие же как оригинальные, но не только бедро закрывающие, а идущие до сапог. означает ли это, что они другие? или другие, значит, добавленные плагином, отсутствующие в оригинальной игре(например: "стеклянные медвежьи доспехи Мефалы")?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти
  • Последние посетители   0 пользователей онлайн

    • Ни одного зарегистрированного пользователя не просматривает данную страницу
×
×
  • Создать...